Cargando Eventos

« Todos los Eventos

  • Este evento ha pasado.

Itinerari Recursos Educatius

agosto 15-16:00 - 19:30

Gratuito

[av_button label=’Inscripció’ link=’manually,https://formem.cat/contactecurs/’ link_target=’_blank’ size=’large’ position=’center’ label_display=» icon_select=’yes’ icon=’ue812′ font=’entypo-fontello’ color=’grey’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ av_uid=» admin_preview_bg=»]

 

DIRIGIT A

A totes aquelles persones treballadores en actiu ja sigui per compte propi (Autònoms) o per compte aliè, Treballadors en ERTE i un percentatge d’Aturats. Les persones d’empreses públiques només tenen accés als cursos Transversals i amb places limitades.

INICI

Consultar – 2 Tardes Setmana

OBJECTIUS

  • Realitzar de manera correcta i autònoma l’avaluació de l’aprenentatge dels participants en la formació professional.
  • Conèixer en profunditat recursos didàctics que es poden emprar a l’aula en funció de les metodologies proposades d’alguna/vàries de les diferents etapes educatives.
  • Aprendre a dissenyar i gestionar cursos de formació online.
  • Adquirir els coneixements necessaris per desenvolupar recursos i continguts formatius elearning.
  • Aprendre a dinamitzar les aules virtuals.
  • Conèixer les peculiaritats de la tutorització de cursos i alumnat en entorns d’aprenentatge online.

CONTINGUTS – 100h

-Eines i instruments d’avaluació per a formadors

1. Avaluació en formació per a l’ocupació aplicada a les diferents modalitats d’impartició

1.1. L’avaluació de l’aprenentatge
1.2. L’avaluació per competències

2. Elaboració de proves per a l’avaluació de continguts teòrics

2.1. Avaluació d’aprenentatges simples: proves objectives
2.2. Avaluació d’aprenentatges complexos: exercici interpretatiu, proves d’assaig, proves orals, entre altres

3. Disseny i elaboració de proves d’avaluació de pràctiques adaptades a la modalitat d’impartició

3.1. Criteris per a l’elaboració de pràctiques presencials i en línia
3.2. Criteris per a la correcció
3.3. Instruccions per a l’aplicació de les proves: alumnat i docents

4. Avaluació i seguiment del procés formatiu conforme a la formació presencial i en línia

4.1. Establiment de criteris i indicadors d’avaluació
4.2. Aplicació de tècniques quantitatives i qualitatives de recollida d’informació
4.3. Informes de seguiment i avaluació de les accions formatives
4.4. Pla de seguiment

-Recursos didàctics específics

1. Principals recursos didàctics que es poden posar en pràctica a l’educació

1.1. Introducció al recurs didàctic: narracions digitals augmentades i videojocs amb LEGO® WeDo i Scratch

2. Criteris d’utilització, posada en marxa i avaluació, tenint en compte el nivell educatiu dels alumnes i la metodologia

2.1. Introducció al sistema LEGO Mindstorms® EV3
2.2. Programació de robots amb el programari LEGO Mindstorms® EV3
2.3. Disseny, tecnologia i enginyeria amb robots, una altra forma d’aprendre (APB)
2.4. Experiències de centres educatius. La robòtica dins del currículum
2.5. Programació de EV3 amb entorns oberts de programació: Open Roberta Lab
2.6. Possibilitats de la robòtica educativa a l’aula

-Com dissenyar, gestionar i tutoritzar cursos e-Learning

1. La formació online com a eina per a la gestió del coneixement.

1.1. La democratització del coneixement.
1.2. Objectius de l’E-learning
1.3. Origen i evolució.

2. De l’aula presencial a l’aula virtual.

2.1. Beneficis i inconvenients de l’E-learning
2.2. L’entorn virtual d’aprenentatge.
2.3. La comunicació a l’aula virtual. Recursos online

3. Planificació de l’acció formativa:

3.1. Factors clau per a dissenyar el contingut E-learning
3.2. Disseny pedagògic i instrucciona
3.3. Aprofitament i transferència.

4. Disseny específic d’activitats d’aprenentatge i tècniques d’avaluació a través de suports digitals.

4.1. Recursos i programes existents.
4.2. Espais virtuals per al treball col·laboratiu i la interacció. Facebook, Twitter, Youtube, Google docs.
4.3. Eines multimèdia i transmèdia.

5. Mètodes, estratègies i eines tutorials.

5.1. La importància de la motivació en la metodologia e-learning
5.2. Pla d’acció tutorial en e-Learning. La teletutorització
5.3. Seguiment de l’aprenentatge. El teletutor

6. Avaluació de la formació

6.1. Concepte i tipus d’avaluacions
6.2. Instruments i recursos per avaluar la formació e-learning

«Curs Subvencionat pel Consorci de la Formació Continua i finançat pel Ministeri de Treball, Migracions i Seguretat Social»

 

[av_button label=’Més Info’ link=’manually,https://formem.cat/contactecurs’ link_target=» size=’small’ position=’center’ label_display=» icon_select=’yes’ icon=’ue201′ font=’entypo-fontello’ color=’theme-color’ custom_bg=’#444444′ custom_font=’#ffffff’ av_uid=» admin_preview_bg=»]

 

Detalles

Fecha:
agosto 15
Hora:
16:00 - 19:30
Precio:
Gratuito
Categorías del Evento:
, ,
Web:
formem.cat

Organizadores

Formem centre Reus
Formem centre Valls
Formem centre Tortosa

Local

Reus
Camí de Riudoms nº40
Reus, Tarragona 43202 Espanya
+ Google Map
Teléfono:
977321709
Ver la web Local
Open chat
1
Puedo ayudarte
Grup Formem
Hola,
¿Podemos ayudarte?